10.11.09

Tårta + powerwalk = lycka

Idag fyllde min lillebror Felix år! Jag gav honom en svart dödskalleväckarklocka som skriker hemskt när alarmet går. Om han ärvt samma gener som jag så kommer han att behöva den. Sedan blev det räk och rispaj, räkmackor och tårta. Jag åt så att jag knappt kunde röra mig men behövde inte ha dåligt samvete. Efter körskolan och innan jag åkte till pappa & co så hade jag en del tid till övers så jag gick upp till mormor och morfars lägenhet. Eftersom de är bortresta så satt jag där i min ensamhet med en kopp kaffe och funderade på vad jag skulle göra. Jag kom fram till att jag hade tre alternativ;

1. Rota i frysen och tina en massa kakor (att det inte finns kakor i mormor och morfars frys är lika troligt som att Anna Anka skulle bli medlem i Mensa =0)

2. Gå en runda på stan och fönstershoppa - dvs. råka handla upp alla (de få) pengar jag har kvar på mitt konto på saker jag absolut inte behöver

3. Powerwalka längst med Nissan



Hälsosam som jag är (...eller inte...) så valde jag alt. 3 med ett litet inslag av 1 då jag kände att två små kakor behövdes för att kunna genomföra 3:an. Jag tyckte hursomhelst att jag var väldigt duktig. På cirka 45 minuter gick jag ca 9000 steg! KLART att jag förtjänade tårta!