10.7.11

I am in love

WHAT: Singapore airport
WHERE: Singapore (duh)

Singapore flygplats är så fruktansvärt underbar - definitivt min favorit so far. Människorna är hjälpsamma, miljön underbar och det är lätt att hitta (såvidare man inte har 45 minuter till nästa flyg, saknar boardingkort och befinner sig på fel terminal = mitt första besök).

Loooove Singapore airport - my definite favourite. The ppl are friendly, the environment amazing and it is easy to make your way around (unless you have 45 minutes til your next flight, dont have a boardingcard and realize that you are in the wrong terminal = my first visit here)

Photobucket

Singapore airport har en FJÄRILSTRÄDGÅRD. Ja I flygplatsen

Butterfly garden INSIDE the airport

Photobucket

På Singapore flygplats kan man ANDAS eftersom man kan tekniskt sett befinner sig ute i deras trädgårdar
och inte sitter och kollar längtande ut genom en glasruta och försöker komma ihåg hur utomhusluft känns att andas (lite bitter efter 8 timmar på munchens flygplats - men de får pluspoäng för de snygga rökrummen i alla fall)

At Singapore airport you can actually BREATHE since you are technically outside and you are not staring out a glasswindow trying to remember what air felt like (yes, i am bitter after 8 hours stuck in munich - at least their smoking facilities were awesome)

På Singapores flygplats finns det även en fiskdamm med såna där coola fiskar som jag alltid glömmer namnet på

Cool fish that I can never remember the name of

Photobucket

Och efter att ha sett allt detta så kan ni ju föreställa er att jag höll på att svimma när jag såg följande:

And after seeing all this, imagine how I am about to pass out coming across this:

Photobucket

SINGAPORE AIRPORT HAR ETT SK. "POWDERROOM" med speglar, servetter och omklädningsrum. Nu behövde jag inte sminka mig (Du vill inte ha smink i en över 24 timmars på en flygresa) men ändå!

Singapore airport has got a huge powderroom! Not that I needed to do my make-up...but still!

Photobucket

Kolla handfaten!!!
Check out those basins!!

Ursäkta om jag låter lite för excited, är antagligen fortfarande jetlaggad, men om man flyger länge och ensam så är det sådana här saker man verkligen uppskattar.

Sorry for sounding a bit overexcited, am prob still jetlagged, but when doing a long flight and also doing it by yourself, these things are very appreciated.